MAZ-543 9T250 POJAZD ZAŁADOWCZY
MAZ-543 9T250 PLATFORMA ZAŁADOWCZA DO RAKIET BALISTYCZNYCH ISKANDER
napęd: silnik wysokoprężny o mocy 525 KM/386 kW, 8x8
długość: 11 450 mm, szerokość: 3050 mm, wysokość: 3550 mm
masa własna: 23 t, ładowność: ok. 19 t (w zależności od wersji)
Maz-543 (Rosyjski Maz-543) to ciężka czteroosiowa ciężarówka (8×8) producenta pojazdu z udziałem się w Białoruskim Minski Awtomobilny Sawod, który został opracowany w latach 60. XX wieku. Ta ciężarówka jest używana prawie wyłącznie jako pojazd wojskowy.
Pierwsze prototypy Maz-543 zostały utworzone w 1962 r., Produkcja serii rozpoczęła się w 1965 r., A 7 listopada 1965 r. Kopie na paradzie wojskowej na Red Square zostały po raz pierwszy oglądane publicznie w ramach rakiety SS-1C SCUD-B złożony (9k72 Elbrus). Jednak uruchomienie zostało przeprowadzone dopiero w 1966 roku. [Pierwszy] Podwozie Maz-543 zostało zaprojektowane przez rosyjskiego projektanta Borisa LjWowitsch Schaposchnik. Model MAZ-543 został pierwotnie zaprojektowany do transportu pocisków centralnych i dalekiego zasięgu. Aby zmniejszyć całkowitą długość pojazdu, przechowywano głowę bitwy między domami dwóch kierowcy, co było prawdopodobnie najbardziej uderzającą cechą pojazdu. W każdej kabinie jest miejsce dla dwóch osób. Podczas gdy MAZ-543 stał się rzadki, kopie są nadal używane przez wcześniej opracowany model MAZ-537.
Istnieją różne wersje i dalsze rozwój MAZ-543, MAZ-547, który reprezentuje rozszerzony wariant z większą motoryzacją MAZ-543. Pojazd ten jest znany przede wszystkim jako pojazd rakietowy i transportowy sowieckich pocisków SS-20 z lat 80. Maz-543M wyprodukowano w MZKT do grudnia 2000 r. Wszystkie warianty MAZ-543 miały z silnikiem wysokoprężnym V12-4 Stroke z typu D12łat-525 z wyjściem 525 KM po 2300 min −1 wyposażone. Jest to szybki silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem i przemieszczeniem 38,8 litrów. Masa silnika wynosi 1,45 ton. Współczynnik kompresji wynosi 1: 14–15.
Modernizowany wariant pojazdu istnieje od 1994 roku MZKT-7930 "Astrolog" (Rosjanina: мкт-7930 Aастролог), który jest produkowany przez producenta pojazdu MinSK Mzkt. Najbardziej zwięzłą różnicą jest to, że ciężarówka ma teraz ciągłą kabinę. Ponadto astrolog jest wyposażony w silnik V12 Jamz-846, który dostarcza 500 KM (368 kW) i może przyspieszyć pojazd do 70 km/h. Podaż paliwa wynosi 1000 litrów oleju napędowego. Wydajność ładowania została zwiększona do 24 ton, pusta waga wynosi 20 ton. Dopiero 14 grudnia 2000 r. Zakład MinSK został całkowicie przełączony na produkcję „astrologu”. Od tego czasu MAZ-543 nie był produkowany.
Na podstawie MAZ-543 pojazdy specjalne są i są budowane w celach wojskowych i cywilnych od dziesięcioleci. Następująca lista [Pierwszy] nie jest ostateczne.
Maz-543: Podwozie z długim rozstawem osi było podstawowym modelem i zostało opracowane z 1962 roku i wyprodukowane w serii z 1965 roku.
Maz-543а: Ten wariant został opracowany w 1967 roku. Wydajność ładowania można zwiększyć do 22 000 kg. Kilka wersji cywilnych wyprodukowano na podstawie Maz-543A, takich jak pojazdy lotniskowe AAA-60 (543) -160 (od 1973 r.) I AA-70 (543) -172 i dźwig pojazdu KS-5571.
Maz-543b: Od późnych lat 60. XX wieku podwozie do stojaków rakietowych. Mniejsze aktualizacje w porównaniu do modeli MAZ-543 i MAZ-543A.
Maz-543W: Wersja eksperymentalna, w latach 1972–1974 zbudowano 233 sztuki, ale armia nie przejęła. Jednak pojazd służył jako podstawa rozwoju MAZ-543M i został już zbudowany zgodnie z jego koncepcją: tylko kabinę (po lewej) i komora silnika zamiast drugiej kabiny.
Maz-543d: Podwozie z silnikiem wieloosobowym.
Maz-543м: Na początku lat siedemdziesiątych pojawił się Maz-543M, który różni się wyraźnie od innych wersji, więc na jego miejscu umieszczono odpowiednią kabinę i silnik. Maz-543M jest używany głównie na obszarze wojskowym jako podwozie do anten radarowych, pistoletów lub jako pojazd startowy rakiet.
Maz-543p: Ta wersja została opracowana w 1966 roku dla balistycznej rakiety rakietowej TR-1 TEMP. Główną różnicą jest to, że pojazd miał teraz zdolność ładowania 19 400 kg.
Maz-543t: Specjalna wersja obszarów górzystą i tropikalną. Jednak produkcja nie nastąpiła.
Zgodnie ze standardem nazywania sowieckich pojazdów silnikowych od 1966 roku ciężarówki otrzymały czterocyfrowe nazwy z lat 70.: z lat 70. XX wieku:
MAZ-7310 "Bieżący": Po raz pierwszy zaprezentowane w All -Rossowskim centrum wystawowym w 1974 roku. Produkcja serii rozpoczęła się w 1976 r. Pojazdy cywilne, takie jak AAA-60 (7310) -160.01 Airport Siorge Engine od 1978 r. I żuraw pojazdów KS-5573 z 1982 r., Opierają się na Uraganie. Pojazd jest używany między innymi do otwarcia pól olejowych na Syberii.
Radar Big Bird S-300PMU2 na podstawie Maz-74106 (2005)
MAZ-7313/MAZ-73131: Opublikowane w 1983 r.; Zwiększenie wydajności ładowania o jedną tonę. AA-60 (7313) -160.01 Airport Fire Engine, a także dźwigi samochodowe KS-5576 i KS-6571 są również oparte na tych modelach.
Maz-7410: Wariant zbudowany w połowie lat 70. to ciągnik siodłowy o krótszym rozstawie osi. Odległości między osą 2 i 3 oraz między 3 a 4 zostały skrócone.
Maz-74106: Ten ciągnik siodłowy jest używany głównie do transportu radaru wyszukiwania 64n6 Big Bird z systemu rakietowego samolotu S-300PM.
Maz-7510: Wariant jako wierzchołek, również używany cywilny.
Maz-7910: Od 1973 r. Wariant MAZ-7910 został dostarczony na podstawie MAZ-543M. Pojazd był w stanie transportować rury rurociągowe o długości do 12 m i do 18 t. Pojemność ładowania osiągnęła 38 ton przyczepami. Pojazd jest również wykorzystywany jako transport i początkowe pojazd z serii S-300 Series Series. Długość Maz-7910 wynosi 11 450 mm, szerokość 3050 mm i wysokość 3550 mm.
Maz-7911: Pierwszy prototyp został zbudowany w 1973 roku, mała seria w latach 1975–1979. Pojazd jest zmodernizowaną wersją oryginalnego Maz-543 z dwoma kabinami. To też jako Oplot-A. Opisane podwozie było również wyposażone do zadań transportowych z platformą i odpowiednią przyczepą.
MZkt-7930 Astrolog jako mobilna podstawa początkowa dla Iskander Rocket Complex (2011r.)
Maz-79111 : Zmodernizowane Maz-543M ze wzmocnioną tylną osą, później wprowadzono inne zmiany, w tym Zastosowano nowy silnik. Pierwsze prototypy zostały wyprodukowane w 1974 roku, od 1975r. Do połowy lat 80. XX wieku produkcja serii została wykonana w małych ilościach. Pojazd obsługiwany pod określeniem Oplot-B Jako przewoźnik dla wielokrotnego systemu wyrzutni rakiet BM-30. Silnik był umieszczony zamiast odpowiedniej kabiny, jak w przypadku Maz-543m.
Maz-79112: Jak Maz-7911, ale z skróconym rozstawem osi. W 1977r. Zbudowano prototyp, nic nie wiadomo o produkcji serii.
MZKT-7930 "Astrolog": Zasadniczo zmodernizowana wersja następcy MAZ-543. Kabina została przeprojektowana, charakterystyczny podział centralny nie jest już dostępny, motoryzacja została ulepszona, więc JAMZ-846 z 500 KM lub opcjonalnie zainstalowany jest również silnik Diesla Deutz. Ta wersja jest używana głównie w wojsku, na przykład jako mobilna rampa początkowa dla kompleksu rakietowego Iskander, jako ciężki pojazd układający most TMM-6, jako pojazd radarowy 96L6 dla systemu S-400 lub jako podwozie 96K6 System przeciwlotniczy.