Nazwa: (225) AGM-158 JASSM ARMATA HIACYNT-B 2A36 ARMATA MSTA-B 2A65 ARMATA SAMOBIEŻNA PION 2S7 ARMATOHAUBICA AHS KRAB ARMATOHAUBICA wz. 1977 DANA BAOBAB-K pojazd minowania BOJOWY WÓZ PIECHOTY BMD-1 BOJOWY WÓZ PIECHOTY BMD-2 BOJOWY WÓZ PIECHOTY BMD-3 BOJOWY WÓZ PIECHOTY BMD-4 BOJOWY WÓZ PIECHOTY BORSUK BOJOWY WÓZ PIECHOTY BWP-1 (BMP-1) BOJOWY WÓZ PIECHOTY BWP-2 (BMP-2) BOJOWY WÓZ PIECHOTY BWP-3 (BMP-3) BOJOWY WÓZ PIECHOTY T-15 ARMATA (CIĘŻKI) BOMBA TERMOBARYCZNA ODAB - 1500 BURATINO TOS-1 WYRZUTNIA RAKIETOWA WIELOPROWADNICOWA CELOWNIK TERMOWIZYJNY SCT-RUBIN CZOŁG CHALLENGER 2 CZOŁG LECLERC CZOŁG M1 ABRAMS CZOŁG PT-91 Twardy CZOŁG T-14 ARMATA CZOŁG T-72, 72B3 CZOŁG T-80 U CZOŁG T-90 M FLYEYE WB ELECTRONICS FREGATA RAKIETOWA NIEUSTRASZYMYJ GAZ-2330/2331 TIGR SPM-2 GLADIUS bezzałogowy system poszukiwawczo-uderzeniowy GP-40 i GS-40 granatniki jednostrzałowe GRAD BM-21 WYRZUTNIA RAKIETOWA WIELOPROWADNICOWA GRANATNIK PSRL-1 GRANATNIK RGW-90 HH MATADOR GRANATNIK RPG-7 HAUBICA D-30 (2A18) 122 mm HAUBICA SAMOBIEŻNA GOŹDZIK 2S1 122 mm HAUBICO-MOŹDZIERZ NONA-K 2B16 HAUBICO-MOŹDZIERZ SAMOBIEŻNY NONA 2S23-SWK HAUBICO-MOŹDZIERZ SAMOBIEŻNY NONA 2S9 HAUBICOARMATA D-20 HEŁM BALISTYCZNY HP-05 HIMARS SYSTEM RAKIETOWO-ARTYLERYJSKI M142 INDYWIDUALNY PAKIET MEDYCZNY IPMED 45 WP ISKANDER-M 9K720 WYRZUTNIA RAKIETOWA OPERACYJNO-TAKTYCZNA JAVELIN FGM-148 PPK JELCZ 663.32 K239 CHUNMOO - HOMAR-K WYRZUTNIA RAKIETOWA KAMIZELKA KULOODPORNA GRYF PLATE CARRIER KAMIZELKA OCHRONNA KWM-02 KARABIN AKM - 7,62 mm KARABIN HK G36 5,56 mm KARABIN MASZYNOWY PK/PKM 7,62 mm KARABIN MASZYNOWY UKM 2000 P 7,62 mm KARABIN MSBS GROT 5,56 mm KARABIN SZTURMOWY wz. 96 BERYL KARABIN SZTURMOWY wz. 96 MINI-BERYL KARABIN WYBOROWY BOR 7,62 mm KARABIN WYBOROWY SAKO TRG M 10 KOLIMATOR EOTech XPS 3-0 KORWETA RAKIETOWA BUYAN-M KORWETA RAKIETOWA NANUCHKA III KORWETA RAKIETOWA STEREGUSCHIY KORWETA ZOP PARCHIM II KRĄŻOWNIK LOTNICZY ADMIRAŁ KUZNIECOW KTO BOXER - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY KTO BTR-80 - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY KTO BTR-82 - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY KTO BTR-87 - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY KTO BTR-90 - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY KTO BTR-D - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY KTO ROSOMAK - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY KTO SAXON - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY KTO STRYKER - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY KTO VAB - KOŁOWY TRANSPORTER OPANCERZONY LEKKI MOŹDZIERZ PIECHOTY LMP-2017 60 mm LORNETKA LP 7x45 LUNETA OBSERWACYJNA SPOTTER 60 MASKA PRZECIWGAZOWA MP-6 MAZ-537 CIĄGNIK ARTYLERYJSKI MAZ-543 9T250 POJAZD ZAŁADOWCZY MAŁA NAREW - zestaw rakietowy MONOKULAR NOKTOWIZYJNY MU-3M KOLIBER MOTOCYKL KAWASAKI LE 650 VERSYS MOTOCYKL YAMAHA XTZ-690 MOŹDZIERZ AUTOMATYCZNY WASILOK 2B9 MOŹDZIERZ SAMOBIEŻNY TULIPAN 2S4 MOŹDZIERZ SANI 2B11/2S12 NABÓJ 7,62 x 39 mm NABÓJ 122 mm nabój HE z ładunkiem pełnym NABÓJ 122 mm nabój HE z ładunkiem zmniejszonym NABÓJ 152 mm nabój HE z ładunkiem pełnym NABÓJ 152 mm nabój HE z ładunkiem zmniejszonym zmiennym NABÓJ 5,56 x 45 mm NABÓJ 7,62 x 51 mm NABÓJ 9 x 18 mm NABÓJ 9 x 19 mm NISZCZYCIEL CZOŁGÓW SPRUT SD-2S25M NISZCZYCIEL RAKIETOWY SOVREMENNY ODRA TRS-15M radar średniego zasięgu OKRĘT DESANTOWY POMORNIK OKRĘT DESANTOWY ROPUCHA I-II OKRĘT PODWODNY KILO PANCYR S-1 ZESTAW ARTYLERYJSKO - RAKIETOWY SAMOBIEŻNY PATRIOT SYSTEM RAKIETOWY PILICA SYSTEM RAKIETOWO-ARTYLERYJSKI PSR-A PIORUN PPZR PISTOLET P-83 9x18 mm PISTOLET PL-15 LEBIEDIEWA 9x19 mm PISTOLET PM MAKAROWA 9x18 mm PISTOLET SYGNAŁOWY 26 mm wz. 1978 PISTOLET VIS 100 9x19 mm POCISK BALISTYCZNY DALEKIEGO ZASIĘGU TOPOL RT-2PM POCISK BALISTYCZNY DALEKIEGO ZASIĘGU TOPOL-M RS-12M1 POCISK BALISTYCZNY MIĘDZYKONTYNENTALNY RS-26 Rubież POCISK BALISTYCZNY RS-24 JARS POCISK FENIKS - 122 mm pocisk rakietowy M-21 FHD POCISK HIPERSONICZNY AGM-183 ARRW POCISK KIEROWANY STINGER FIM-92 ZIEMIA-POWIETRZE POCISK NLPR-70 POCISK RAKIETOWY M-21OF-M 122 mm POCISK RAKIETOWY S-5 - POWIETRZE-ZIEMIA POPRAD SYSTEM RAKIETOWY SPZR PPK HELLFIRE AGM-114 PPK MOSKIT PPK SPIKE LR - wer. 1 PPK SPIKE-LR PPZR GROM PRZECIWPANCERNY POCISK KIEROWANY 9K123 CHRYZANTEMA PRZECIWPANCERNY POCISK KIEROWANY 9M133 KORNET QUAD POLARIS SPORTSMAN SPM 1000 E RADIOSTACJA HARRIS AN/PRC-150C SAMOBIEŻNA ARMATOHAUBICA AKACJA 2S3M SAMOBIEŻNA ARMATOHAUBICA HIACYNT 2S5 SAMOCHÓD AMBULANS IVECO 70W18EIII SAMOCHÓD FORD RANGER XLT SAMOCHÓD SKRZYNIOWY JELCZ TYP 442.32 SAMOCHÓD SKRZYNIOWY STAR 266 M2 SAMOLOT BOMBOWY TU-160 BLACKJACK STRATEGICZNY SAMOLOT BOMBOWY TU-95MS 16 BEAR-H K-22 BERA B-G STRATEGICZNY SAMOLOT BOMBOWY TU22M-M2-M3 BACKFIRE STRATEGICZNY SAMOLOT MYSLIWSKI MIG-25 FOXBAT SAMOLOT MYŚLIWSKI MIG-29 SAMOLOT MYŚLIWSKI MIG-29 FULCRUM MIG-29 SMT MIG-29K SAMOLOT MYŚLIWSKI MIG-31 SAMOLOT MYŚLIWSKI MIG-35 FULCRUM-F SAMOLOT MYŚLIWSKI SU-27-27S FLANKER-B SAMOLOT MYŚLIWSKI SU-35 FLANKER-E SAMOLOT MYŚLIWSKI SU-57 T50 SAMOLOT PASAŻERSKI IŁ-62 DALEKIEGO ZASIĘGU SAMOLOT PASAŻERSKI JAK-40 SAMOLOT PASAŻERSKI TU-134 SAMOLOT PASAŻERSKI TU-154 SAMOLOT ROZPOZNANIA RADIOLOKACYJNEGO IŁ-20 COOT-A SAMOLOT ROZPOZNAWCZY SU-22MR FENCER-E SAMOLOT TRANSPORTOWY AN-12 ŚREDNI SAMOLOT TRANSPORTOWY AN-124 RUSŁAN STRATEGICZNY SAMOLOT TRANSPORTOWY AN-140 KRÓTKIEGO ZASIĘGU SAMOLOT TRANSPORTOWY AN-22 CIĘŻKI SAMOLOT TRANSPORTOWY AN-26 LEKKI SAMOLOT TRANSPORTOWY AN-72 LEKKI SAMOLOT TRANSPORTOWY IŁ-76 TAKTYCZNY SAMOLOT WCZESNEGO WYKRYWANIA I NAPROWADZANIA A-50 MAINSTAY SAMOLOT WIELOZADANIOWY F-16 General Dynamics Fighting Falcon SAMOLOT WIELOZADANIOWY FA-50 SMIERCZ BM-30 WYRZUTNIA RAKIETOWA WIELOPROWADNICOWA ŚMIGŁOWIEC AH-64 APACHE ŚMIGŁOWIEC KA-29 TB- HELIX-B SZTURMOWY ŚMIGŁOWIEC KA-50 UDERZENIOWY ŚMIGŁOWIEC KA-52 HOKUM-B SZTURMOWY ŚMIGŁOWIEC MI-24 UDERZENIOWY ŚMIGŁOWIEC MI-26 TRANSPORTOWY CIĘŻKI ŚMIGŁOWIEC MI-28 HAVOC SZTURMOWY ŚMIGŁOWIEC MI-8 (17) HP TRANSPORTOWY ŚMIGŁOWIEC PZL W-3 SOKÓŁ ŚMIGŁOWIEC UH-60 BLACK HAWK SYSTEM OBRONY PRZECIWLOTNICZEJ M1097 AVENGER SYSTEM PRZECIWPANCERNY 9K115-2 METYS-M SYSTEM PRZECIWPANCERNY 9K119 REFLEKS SYSTEM RAKIETOWO-ARTYLERYJSKI K239 CHUNMU SYSTEM RAKIETOWY MGM-140 ATACMS SYSTEM ROZPOZNANIA GRANAT-1 SYSTEM ROZPOZNANIA TU-243 REJS-D SYSTEM ROZPOZNAWCZO UDERZENIOWY ORION test TOCZKA OTR-21 WYRZUTNIA RAKIETOWA TAKTYCZNA URAGAN BM-27 WYRZUTNIA RAKIETOWA WIELOPROWADNICOWA WÓZ DOWÓDCZO - SZTABOWY 9C552 WR-40 LANGUSTA WYRZUTNIA RAKIETOWA WYKRYWACZ AN-19/2 WYRZYTNIA WIELOLUFOWA WW-15 ZT-BATALION LEKKIEJ PIECHOTY ZT-BRYGADA LEKKIEJ PIECHOTY (WOT) ZT-GDR ZT-GM ZT-GRO ZT-KLOG ZT-KOMPANIA DOWODZENIA ZT-KOMPANIA LEKKIEJ PIECHOTY ZT-KOMPANIA SAPERÓW ZT-KSZKOL ZT-KWSP ZT-PLMED ZT-PLOG ZT-PLOG ZT-ZBMED ZZP-KOSZULKA BATALIONOWA - 01 ZZP-KOSZULKA BATALIONOWA - 02 ZZP-KOSZULKA BATALIONOWA - 03 ZZP-KOSZULKA Z PATRONEM - 01 ZZP-KOSZULKA Z PATRONEM - 02 ZZP-KOSZULKA Z PATRONEM - 03 ZZP-KOSZULKA Z PATRONEM - 04 ZZP-KOSZULKA Z PATRONEM - 05 ZZP-KOSZULKA Z PATRONEM - 06 ZZP-KOSZULKA Z PATRONEM - 07 ZZP-KOSZULKA Z PATRONEM - 08 ZZP-KUBEK BATALIONOWY - 01 ZZP-KUBEK BATALIONOWY - 02 ZZP-KUBEK BATALIONOWY - 03 ZZP-KUBEK Z PATRONEM - 01 ZZP-KUBEK Z PATRONEM - 02 ZZP-KUBEK Z PATRONEM - 03 ZZP-KUBEK Z PATRONEM - 04

MAZ-543 9T250 POJAZD ZAŁADOWCZY



MAZ-543 9T250 PLATFORMA ZAŁADOWCZA DO RAKIET BALISTYCZNYCH ISKANDER
napęd: silnik wysokoprężny o mocy 525 KM/386 kW, 8x8
długość: 11 450 mm, szerokość: 3050 mm, wysokość: 3550 mm
masa własna: 23 t, ładowność: ok. 19 t (w zależności od wersji)
Maz-543 (Rosyjski Maz-543) to ciężka czteroosiowa ciężarówka (8×8) producenta pojazdu z udziałem się w Białoruskim Minski Awtomobilny Sawod, który został opracowany w latach 60. XX wieku. Ta ciężarówka jest używana prawie wyłącznie jako pojazd wojskowy.
Pierwsze prototypy Maz-543 zostały utworzone w 1962 r., Produkcja serii rozpoczęła się w 1965 r., A 7 listopada 1965 r. Kopie na paradzie wojskowej na Red Square zostały po raz pierwszy oglądane publicznie w ramach rakiety SS-1C SCUD-B złożony (9k72 Elbrus). Jednak uruchomienie zostało przeprowadzone dopiero w 1966 roku. [Pierwszy] Podwozie Maz-543 zostało zaprojektowane przez rosyjskiego projektanta Borisa LjWowitsch Schaposchnik. Model MAZ-543 został pierwotnie zaprojektowany do transportu pocisków centralnych i dalekiego zasięgu. Aby zmniejszyć całkowitą długość pojazdu, przechowywano głowę bitwy między domami dwóch kierowcy, co było prawdopodobnie najbardziej uderzającą cechą pojazdu. W każdej kabinie jest miejsce dla dwóch osób. Podczas gdy MAZ-543 stał się rzadki, kopie są nadal używane przez wcześniej opracowany model MAZ-537.
Istnieją różne wersje i dalsze rozwój MAZ-543, MAZ-547, który reprezentuje rozszerzony wariant z większą motoryzacją MAZ-543. Pojazd ten jest znany przede wszystkim jako pojazd rakietowy i transportowy sowieckich pocisków SS-20 z lat 80. Maz-543M wyprodukowano w MZKT do grudnia 2000 r. Wszystkie warianty MAZ-543 miały z silnikiem wysokoprężnym V12-4 Stroke z typu D12łat-525 z wyjściem 525 KM po 2300 min −1 wyposażone. Jest to szybki silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem i przemieszczeniem 38,8 litrów. Masa silnika wynosi 1,45 ton. Współczynnik kompresji wynosi 1: 14–15.
Modernizowany wariant pojazdu istnieje od 1994 roku MZKT-7930 "Astrolog" (Rosjanina: мкт-7930 Aастролог), który jest produkowany przez producenta pojazdu MinSK Mzkt. Najbardziej zwięzłą różnicą jest to, że ciężarówka ma teraz ciągłą kabinę. Ponadto astrolog jest wyposażony w silnik V12 Jamz-846, który dostarcza 500 KM (368 kW) i może przyspieszyć pojazd do 70 km/h. Podaż paliwa wynosi 1000 litrów oleju napędowego. Wydajność ładowania została zwiększona do 24 ton, pusta waga wynosi 20 ton. Dopiero 14 grudnia 2000 r. Zakład MinSK został całkowicie przełączony na produkcję „astrologu”. Od tego czasu MAZ-543 nie był produkowany.
Na podstawie MAZ-543 pojazdy specjalne są i są budowane w celach wojskowych i cywilnych od dziesięcioleci. Następująca lista [Pierwszy] nie jest ostateczne.
Maz-543: Podwozie z długim rozstawem osi było podstawowym modelem i zostało opracowane z 1962 roku i wyprodukowane w serii z 1965 roku.
Maz-543а: Ten wariant został opracowany w 1967 roku. Wydajność ładowania można zwiększyć do 22 000 kg. Kilka wersji cywilnych wyprodukowano na podstawie Maz-543A, takich jak pojazdy lotniskowe AAA-60 (543) -160 (od 1973 r.) I AA-70 (543) -172 i dźwig pojazdu KS-5571.
Maz-543b: Od późnych lat 60. XX wieku podwozie do stojaków rakietowych. Mniejsze aktualizacje w porównaniu do modeli MAZ-543 i MAZ-543A.
Maz-543W: Wersja eksperymentalna, w latach 1972–1974 zbudowano 233 sztuki, ale armia nie przejęła. Jednak pojazd służył jako podstawa rozwoju MAZ-543M i został już zbudowany zgodnie z jego koncepcją: tylko kabinę (po lewej) i komora silnika zamiast drugiej kabiny.
Maz-543d: Podwozie z silnikiem wieloosobowym.
Maz-543м: Na początku lat siedemdziesiątych pojawił się Maz-543M, który różni się wyraźnie od innych wersji, więc na jego miejscu umieszczono odpowiednią kabinę i silnik. Maz-543M jest używany głównie na obszarze wojskowym jako podwozie do anten radarowych, pistoletów lub jako pojazd startowy rakiet.
Maz-543p: Ta wersja została opracowana w 1966 roku dla balistycznej rakiety rakietowej TR-1 TEMP. Główną różnicą jest to, że pojazd miał teraz zdolność ładowania 19 400 kg.
Maz-543t: Specjalna wersja obszarów górzystą i tropikalną. Jednak produkcja nie nastąpiła.
Zgodnie ze standardem nazywania sowieckich pojazdów silnikowych od 1966 roku ciężarówki otrzymały czterocyfrowe nazwy z lat 70.: z lat 70. XX wieku:
MAZ-7310 "Bieżący": Po raz pierwszy zaprezentowane w All -Rossowskim centrum wystawowym w 1974 roku. Produkcja serii rozpoczęła się w 1976 r. Pojazdy cywilne, takie jak AAA-60 (7310) -160.01 Airport Siorge Engine od 1978 r. I żuraw pojazdów KS-5573 z 1982 r., Opierają się na Uraganie. Pojazd jest używany między innymi do otwarcia pól olejowych na Syberii.
Radar Big Bird S-300PMU2 na podstawie Maz-74106 (2005)
MAZ-7313/MAZ-73131: Opublikowane w 1983 r.; Zwiększenie wydajności ładowania o jedną tonę. AA-60 (7313) -160.01 Airport Fire Engine, a także dźwigi samochodowe KS-5576 i KS-6571 są również oparte na tych modelach.
Maz-7410: Wariant zbudowany w połowie lat 70. to ciągnik siodłowy o krótszym rozstawie osi. Odległości między osą 2 i 3 oraz między 3 a 4 zostały skrócone.
Maz-74106: Ten ciągnik siodłowy jest używany głównie do transportu radaru wyszukiwania 64n6 Big Bird z systemu rakietowego samolotu S-300PM.
Maz-7510: Wariant jako wierzchołek, również używany cywilny.
Maz-7910: Od 1973 r. Wariant MAZ-7910 został dostarczony na podstawie MAZ-543M. Pojazd był w stanie transportować rury rurociągowe o długości do 12 m i do 18 t. Pojemność ładowania osiągnęła 38 ton przyczepami. Pojazd jest również wykorzystywany jako transport i początkowe pojazd z serii S-300 Series Series. Długość Maz-7910 wynosi 11 450 mm, szerokość 3050 mm i wysokość 3550 mm.
Maz-7911: Pierwszy prototyp został zbudowany w 1973 roku, mała seria w latach 1975–1979. Pojazd jest zmodernizowaną wersją oryginalnego Maz-543 z dwoma kabinami. To też jako Oplot-A. Opisane podwozie było również wyposażone do zadań transportowych z platformą i odpowiednią przyczepą.
MZkt-7930 Astrolog jako mobilna podstawa początkowa dla Iskander Rocket Complex (2011r.)
Maz-79111 : Zmodernizowane Maz-543M ze wzmocnioną tylną osą, później wprowadzono inne zmiany, w tym Zastosowano nowy silnik. Pierwsze prototypy zostały wyprodukowane w 1974 roku, od 1975r. Do połowy lat 80. XX wieku produkcja serii została wykonana w małych ilościach. Pojazd obsługiwany pod określeniem Oplot-B Jako przewoźnik dla wielokrotnego systemu wyrzutni rakiet BM-30. Silnik był umieszczony zamiast odpowiedniej kabiny, jak w przypadku Maz-543m.
Maz-79112: Jak Maz-7911, ale z skróconym rozstawem osi. W 1977r. Zbudowano prototyp, nic nie wiadomo o produkcji serii.
MZKT-7930 "Astrolog": Zasadniczo zmodernizowana wersja następcy MAZ-543. Kabina została przeprojektowana, charakterystyczny podział centralny nie jest już dostępny, motoryzacja została ulepszona, więc JAMZ-846 z 500 KM lub opcjonalnie zainstalowany jest również silnik Diesla Deutz. Ta wersja jest używana głównie w wojsku, na przykład jako mobilna rampa początkowa dla kompleksu rakietowego Iskander, jako ciężki pojazd układający most TMM-6, jako pojazd radarowy 96L6 dla systemu S-400 lub jako podwozie 96K6 System przeciwlotniczy.